ریچارد کلایدرمن

 

 

ریچارد کلایدرمن پیانیست فرانسوی است. وی در ۲۸ دسامبر ۱۹۵۳ در شهر پاریس در کشور فرانسه با نام Philippe Pagès متولد شد. پدر او که خود تعلیم دهنده پیانو بود، آموختن نوازدگی پیانو به وی را از دوران کودکیش آغاز کرد. نقل است که او در سن شش سالگی نتهای موسیقی را بهتر از فرانسه میخواند

ادامه مطلب ...

اسکلت بدن انسان

 

 

اسکلت بدن هر فرد از تعدادی استخوان درست شده است . این استخوان ها ساختار بدن را می سازند و باعث حرکتِ بدن می شوند و همچنین از اعضای داخلی بدن محافظت می کنند ضمناً انسان بالغ ۲۰۶ استخوان دربدن دارد؛ حالا استخوانها ی بدنمان را بررسی می کنیم .

ادامه مطلب ...

منظومه شمسی

 

 

سامانه خورشیدی (منظومه شمسی)[۱] یک سامانه ستاره‌ای است متشکل از خورشید و اجرام فضایی که در دام گرانش آن قرار دارند.

این اجرام شامل هشت سیاره ، پنج سیاره کوتوله [۲]، ۱۶۲ قمر[نیازمند منبع] و اجرامی چون سیارک‌ها،دنباله‌دارها، غبار میان‌سیاره‌ای(شامل دو کمربند کویی‌پر و اورت) می‌شوند.

کره زمین نیز سیاره‌ای است که در سامانه خورشیدی جای گرفته است.

ادامه مطلب ...

ژول ورن

 

ژول ورن (به فرانسوی: Jules Verne) (۱۹۰۵-۱۸۲۸) نویسنده و آینده‌نگر فرانسوی بود که کتابهای زیادی با مضمون علمی-تخیلی نوشت.

او هنگامی از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌های خود سخن گفت که هنوز بشر نتوانسته بود وسایل و امکانات چنین سفرهایی را فراهم کند. آثار او از نظر ترجمه به زبان‌های دیگر بعد از آثار آگاتا کریستی در رده دوم جهانی هستند. سال ۲۰۰۵ به مناسبت صدمین سال مرگ او «سال ژول ورن» نامیده شد. تاکنون چندین فیلم از آثار او ساخته شده‌است.

ادامه مطلب ...